Exception: Duplicate entry '3.142.53.151' for key 'ip' /var/www/realitymgm.sk/public_html/core/statistics.php:10 INSERT INTO usersonline(ip,time,page,referer,user_agent) VALUES ('3.142.53.151','1732193804','www.realitymgm.sk/page/487/realitny-makler-24-hodin-denne','https://realitymgm.sk/page/487/realitny-makler-24-hodin-denne','Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)') #0 /var/www/realitymgm.sk/public_html/index.php(114): stat_new_customer() #1 {main}
Byť maklérom kvalitnej realitnej kancelárie, to nie je iba čakanie na klientov. Deň kvalitného a cieľavedomého makléra sa nekončí odchodom z kancelárie. Zatiaľ čo klient spí,maklér si pripravuje podklady na to, aby uspokojil nároky a požiadavky aj tých najnáročnejších.
Práca makléra sa začína skoro ráno, keď vyhľadáva nehnuteľnosti pre svojich klientov. Už sa vám stalo, že predávate nehnuteľnosť a niekto vám zavolá o 8. hodine ráno s ponukou na spoluprácu? Ak áno, práve vám zatelefonoval kvalitný maklér, ktorý na váš telefonát čakal celú noc. A svieži, pripravený na všetky otázky, vyťukal vaše číslo s presvedčením, že vaša nehnuteľnosť splňa kritériá pre zaradenie do ponuky a okamžité ponúknutie klientom.
Dôležité je vedieť, že práca realitného makléra sa nekončí nafotením nehnuteľnosti a vyplnením objednávky, ale predajom nehnuteľnosti, o čom vlastne celý proces je. Dokonca práca naozaj kvalitného makléra pokračuje aj po podpise a zavkladovaní zmlúv do katastra. Musí predsa predmetnú nehnuteľnosť aj odovzdať a spísať o tom zápisnicu, prehlásiť energie, ísť s kupujúcim napr. na bytové družstvo podpísať zmluvu o správe, dosledovať zápis plomby a následne povolenie vkladu a zápis nového vlastníka na list vlastníctva. Av prípade, že kupujúci čerpá úver na bývanie, tých vecí čo maklér zabezpečuje okolo predaja je nespočetne veľa. Maklér sa v podstate stáva aj osobným manažérom kupujúceho a predávajúceho a riadi celý proces. Pokiaľ to vie robiť naozaj kvalitne, klientov týmto procesom vôbec nezaťažuje a tí častokrát nemajú tušenie, koľko práce a času si ich prípad vyžadoval. Väčšinou sa to dozvedia, až keď sa v procese niečo pokazí, alebo majú makléra, ktorý jednoducho nedokáže poskytovať služby na takej vysokej úrovni ako by sa patrilo, čo je hlavne prípad nových realitných kancelárií. No a potom úplne logicky vzniká častá kritika od ľudí so zlými skúsenosťami (zlé referencie sa šíria oveľa rýchlejšie ako tie dobré), no a tá mnohokrát odrádza od využitia služieb realitných maklérov. Treba si však uvedomiť, že systém nastavený na Slovensku je ešte „v plienkach“ a tak isto aj odmeny za realitné služby sú niekolľko násobne nižšie ako napr. v USA. Vo vyspelejších krajinách je spolupráca s maklérom úplne bežnou a každodennou záležitosťou. Klient vie, aké služby kupuje a čo ho to stojí. Makléri si jednoducho svojou profesionalitou, dôveryhodnosťou a istotami pre klientov vytvorili portfólio, vďaka ktorému klient kúpi nehnuteľnosť slovom „kupujem“ radšej, ako vybavovaním papierov a tvorbou zmlúv vo vlastnej réžii. Práve táto skutočnosť maklérov ženie vpred a už kvalitné služby sa ešte viac skvalitňujú. Našim spoločným cieľom, ako maklérov, tak aj samotných klientov, by malo byť v prípade spokojnosti klienta so službami makléra budovanie dobrej verejnej mienky a šírenie pozitívnych referencií, čo v konečnom dôsledku pomáha predávať/ kupovať nehnuteľnosti, zefektívňuje celý realitný systém a skvalitňuje realitné služby.